Son yıllarda birçok farklı buluş ve yenilik, her türlü sektörü derinden etkilemeyi başarmıştır. Özellikle yapay zeka (Artificial Intelligence - AI) adı verilen ve bilgisayar alt yapılı olan sistem, yavaş yavaş insanların yerini almaya başlamıştır. Yapay zeka ve çağrı merkezleri günümüzde en çok konuşulan konuların başında gelmektedir.


Yapay Zeka Çağrı Merkezlerinde Nasıl Avantajlar Sağlamaktadır?

  • Çağrı merkezlerinin aranma nedenleri arasında ilk sırada bilgi almak bulunmaktadır. Kişisel çabalarla bilgiye erişim bazen çok uzun zaman alabiliyor. Bu noktada müşterilerin daha fazla telefon başında beklemesi olumsuz bir durum olarak tanımlanmaktadır. Ancak yapay zeka sistemleri sayesinde sadece birkaç saniye içerisinde gereken tüm bilgilere erişim sağlamak mümkün olabilmektedir. Ayrıca 7/24 çalışan yapay zeka ürünleri, herhangi bir yorgunluk belirtisi göstermemek te ve her zaman istenilen bilgiyi sunabilmektedirler.

  • Yapay zeka ve çağrı merkezleri çerçevesinde dikkat çeken bir diğer avantaj ise tahmin edebilme yeteneğidir. Özel olarak dizayn edilen botlar, müşterinin ses tonu ile alakalı olarak bir değerlendirme yapabiliyor. Bu değerlendirme sonrasında ise müşteriye uygun bir çağrı merkezi elemanına yönlendirme gerçekleştirilebiliyor.

  • Yapay zeka robot ya da sistemleri, çağrı merkezlerindeki her türlü görüşmeyi anında saklayabiliyorlar. Bu sayede hizmet kalitesi ya da müşteri tercihleri açısından bir değerlendirme yapılacağı zaman ekstradan bir işlem oluşturmaya gerek kalmıyor. Botlar sayesinde gerekli olan tüm verilere erişim sağlanabiliyor.


Yapay Zeka Çağrı Merkezinde Nasıl Kullanılıyor?

Yapay zeka ürünlerinin çağrı merkezi üzerinden hizmet vermesi, belli bir sistem üzerinden gerçekleştiriliyor. Buna göre müşterinin daha önceden ziyaret etmiş olduğu web sitesi, yapmış olduğu farklı tercihler, bulunmuş olduğu lokasyon gibi farklı bilgiler bir araya getirilerek ortaya o müşteriye ait genel bir profil çıkarılmış oluyor. Yapay zeka ve çağrı merkezleri bu profile göre tahmin edebilme yeteneğini kullanarak ihtiyaçları belirlemiş oluyor. Bu sayede çok daha verimli bir ilişki ağı ortaya çıkıyor.

Çağrı Merkezi altyapında kullanılan tüm teknoloji ürünlerinin yanı sıra telekominikasyon ve aktif network cihazları ile ilgili tüm blog yazılarımıza buradan ulaşın.